App4Talent en onderwijs

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

App4Talent en onderwijs

App4Talent is ontwikkeld vanuit een sterk didactische visie. Bij de ontwikkeling van App4Talent stonden de jongeren en hun ontwikkeling centraal. Wat App4Talent belangrijk vindt aan het leerproces van een jongere is dat de jongere zelf eigenaar is van het leerproces en van het resultaat. Je zou kunnen zeggen dat de docent slechts tijdelijk de eervolle taak krijgt een gedeelte daarvan te mogen begeleiden. Dat maakte dat deze applicatie werd ontwikkeld waarbij de jongere volledig eigenaar is. Het leverde een product op dat de jongere kan meenemen en uitbouwen, ook na het beƫindigen van zijn studie. Daarnaast is bij de ontwikkeling onderzocht hoe docenten zo goed mogelijk gefaciliteerd kunnen worden in hun begeleiding. Daarbij is rekening gehouden met hoe jongeren het beste leren. Zo maakt de applicatie het mogelijk om real-time te observeren en te begeleiden. Een gewone stage is omgevormd tot een hybride leeromgeving. Te allen tijde kan in het praktijkproces door een docent worden aangegeven waar leerkansen of leermomenten ontstaan. Waar nodig kan in het proces worden ingegrepen of erop worden gestuurd.

Veel methodes zorgen voor een koppeling van de theorie uit de klas naar de praktijk. Doordat jongeren hun praktijkervaringen nu met App4Talent zichtbaar maken in het klaslokaal, ontstaat er een unieke vorm van blended learning. Het aan elkaar presenteren van leerervaringen zorgt voor beter zelfinzicht en een groter gevoel van eigenwaarde. App4Talent maakt het zo ook mogelijk voor jongeren om praktijkervaringen met elkaar te delen. Zo maakt de docent van zijn klas een echte community of practice.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_video link=”https://vimeo.com/370249112″][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row]